Chtějí české banky, aby si je klient zamiloval?


Chtějí české banky, aby si je klient zamiloval?

Person Holding Debit Card


Jsem šíleně nepraktická ženská, která finančním věcem totálně nerozumí. Tím spíš je pro mě při výběru banky důležitá její profesionalita a důvěryhodnost. Vlastně u mě musí proběhnout něco jako „láska na první pohled“, jen s bankou. Ale chtějí i české banky to, aby si je klient zamiloval?

Proč měním banku

Měla jsem možnost vyzkoušet hned čtyři banky. Nejdelší dobu jsem strávila s ČSOB a i když jsem se několikrát setkala s menšími nedokonalostmi (problém s vydáním platební karty), byla jsem celkem spokojený klient. Nicméně, životní situace dospěla do fáze, kdy musím jít o dům dál. Ačkoliv jsem s ČSOB strávila spoustu poměrně příjemných let, zpoplatněné vedení účtu mě nutí hledat výhodnější banku.

Grayscale Photo of Coins

Neúprosná Moneta

Založení účtu u Monety mi přišlo jako fajn nápad. Nabízí bezplatné vedení účtu a za založení po prvních pěti platbách vyplácí bonus 1 000 Kč. Účet jsem zakládala online, což mi přišlo fajn. Nemusela jsem tedy nikam, což při časové vytíženosti a nenávisti k administrativě potěší.

Man Wearing Brown Suit Jacket Mocking on White Telephone

Záhy jsem ale zjistila, že Moneta se svými klienty rozhodně nejedná v rukavičkách. Banka, která klientům rozesílá SMS s žádostí o zavolání je velmi neprofesionální. A to, že jsem se jako nový zákazník dovolala hned na oddělení vymáhání pohledávek asi ani komentovat nebudu. Doufám, že si Moneta tu mou stovku z mínusu řádně užila.

Moneta totiž z částky na účtu vždy 200 Kč deponuje. Bohužel, u prvního zaslaného obnosu se to nějak „nepovedlo“. Bonus po pěti platbách dorazil v pořádku, z došlé odměny mi již částka byla deponována. To, že internetové bankovnictví připomíná svým designem i přehledností pravěký web, komentovat nebudu.

Fio – Mistr chaosu

Když nevyšla Moneta, rozhodla jsem se zkusit štěstí u Fio. Kromě faktu, že potřebuji vedení účtu a kartu se mi bude hodit i cestovní pojištění. Fio nabízí ke kartě cestovní pojištění za krásných 25 Kč na měsíc. Pojištění platí na celý svět a má poměrně slušné limity.

Po návštěvě jedné z poboček jsem ale byla dost zklamaná. Samotná pobočka působila dost omšelým dojmem. Na zdi viselo jedno ubohé logo banky, jinak nic, teda, kromě dírek po vytažených hřebících. 

Person Holding Red Box

Zaměstnanci banky byli zmatení, nedokázali se mnou ani bezchybně založit účet, tedy, účet založili, ale nepřišla mi kreditní karta. A argument, že na to mají 14 pracovních dní (byla jsem tam 1. a podruhé 18.), mi přišel trochu jako špatný vtip. Ostatní banky jsou schopné kartu zaslat ještě ten týden. 

Nejspíš za to může vlastní tým kurýrů, který Vám karu doručí domů, ale pokud nemáte označenou schránku, máte smůlu. Kurýr Vám totiž nemůže zavolat, protože ho banka nevybaví číslem klienta. Za dodatečné vyzvednutí tak dáte 120 Kč.

Podruhé jsem mluvila přímo s vedoucím pobočky, odpovědi na dotazy ohledně cestovního pojištění nám četl z brožurky. Já vím, že člověk nemůže vědět všechno. Ale vážně? Vážně nemohli proškolit alespoň vedoucího pracovníka, když službu hrdě nabízí? No nic. Měla jsem jasno, zmatenému Fio své peníze rozhodně nesvěřím. Zapomeňte.

Spása v podobě Equa bank

Equa bank mě zachránila. Pobočka byla velmi příjemná, jako JEDINÍ nám podali ruku (ano, dnes už se klientům v bance, ale ani třeba v ČEZu ruka nepodává), nabídli nám kávu a v letním parnu měli pro klienty připravený barel s vodou.

Celá kancelář byla příjemně klimatizovaná, zaměstnankyně byla velmi příjemná a pro svou práci zapálená. Vedení účtu je bezplatné, a ještě k němu dostanete spořící účet. Pokud tedy máte na účtu miliony, je to ideální řešení. Veškeré peníze odešlete na spořící účet a na klasickém si necháte jen část peněz.

Photo of a Woman Holding an Ipad

Pokud tedy máte ze zakládání účtů a z administrativy tak trochu křeč, srdečně Vám doporučuji Equa bank. Alespoň na ostravské pobočce jsme se cítili jako v bankovním ráji a já si prožila něco jako „lásku na první pohled“.


Komentáře

  1. Díky, myslím, že bych měl vyzkoušet tuto banku. Pracuji jako obchodník na makléřské platformě: http://www.forex-broker-rating.com/instaforex A přiznávám své příchozí a legálně placené daně, ale pak je tu vždy nějaký problém s mojí bankou. Jsem z toho tak unavený, takže měním tu banku.

    OdpovědětVymazat
  2. Bardzo interesujące. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat