Muffin a čaj

MUFFIN A ČAJ
Theo Addair



Příběh o tom, jak se mi do ruky tahle kniha dostala, je poměrně osobní. Stejně jako dalších asi 4 300 literárních nadšenců patřím ke členům skupiny Odstartujte svoji knihu (a jsem na to náležitě hrdá)

Právě tam jsem měla tu čest zaznamenat autora dnešní knihy a není pro mě tedy vůbec lehké se k ní vyjádřit. Znamená pro mě hodně. Zhmotnění mých snů by bylo asi nejpřesnější. 

Theo Addair na tom byl ještě nedávno tak trochu jako já. Na kontě měl 0 knih, měl za sebou pár úspěšných povídek a hle - román! 

Zbožně se tedy klaním snu, který se stal skutečností a pokouším se přinést Vám co nejuspokojivější recenzi, které je tato kniha bezpochyby hodna :) 

O čem kniha je?

Nebudeme chodit kolem horké kaše, jedná se o tzv. LGBT román, tedy o příběh, ve kterém sice figuruje zamilovaná dvojice, ale tak nějak jinak. 

Daniel a Kit toho na první pohled nemají moc společného. Daniel je tichý, nevýrazný a rád si drží odstup, Kit je naopak neřízená střela s ještě "neřízenější" pusou. Tyhle dva to ale zkrátka táhne k sobě. Postupně se sbližují a zjišťují, že společnými silami dokáží snad úplně vše.

Můj názor

Kdybych byla o pár let mladší, asi bych byla z celého příběhu víc "hotová". Tyhle první lásky a trable ze střední mám dávno za sebou, i tak jsem si ale čtení užila. Bylo to něco jiného, netradičního a vlastně úplně normálního. 

Bohužel, zvykla jsem si na díla "těžšího kalibru", takže mi děj románu přišel místy příliš jednoduchý a (snad se autor neurazí) plytký. Vychutnávala jsem si ale jazyk, autor nešetřil pestrými přirovnáními a šikovnými obraty, občas jsem ale měla pocit, že by bylo potřeba text více "uhladit".

Velkým překvapením pro mě byl závěr knihy. Dějová linka začala zčistajasna gradovat, a tehdy poprvé jsem měla pocit, že zpočátku plytký příběh nabírá hloubku. Nakonec mi bylo snad i líto, že se musím s Danielem a Kitem rozloučit. 

Závěrem

A proč vlastně číst jen věci, které jsou černobílé. Možná bychom měli do svých fádních světů pustit trochu barev a konečně si připustit, že i mimo zaběhlé konvence je krásně! Vzhledem k věku jsem z knihy nejspíš neměla tak silný zážitek, nemůžu se ale dočkat, až ji nenápadně podsunu těm, kteří do náruče "puberty" teprve kráčí.

Za mě 4 z 5!

Komentáře