Literární pokusy (6) - Přítel na telefonu





Přítel na telefonu



     Říká se, že když je člověk opilý, mluví ryzí pravdu. A že prý když vám takovýhle člověk ve stavu podroušeném píše, má vás rád. Koneckonců znám to z vlastních zkušeností - jak ze strany odesilatele, tak i adresáta.

     Dneska ráno jsem byla právě v pozici adresáta. Probudila jsem se a ještě s polozavřenýma očima jsem se snažila nahmatat telefon. Display hlásil sedm hodin ráno a čtyři přijaté SMS. Čtyři zprávy v sedm ráno? Moje srdíčko zaplesalo... Vypadá to, že po mně někdo toužil, což mě dokonale probudilo. S nedočkavostí vlastní všem tajně zamilovaným jsem otevřela přijaté zprávy. Ano. Všechny byly od něj. Euforie se stupňovala a srdce mi div nevyskočilo z hrudi. Ještě před tím než jsem začala vítězně tančit jsem otevřela první zprávu. Radost vystřídal zmatek.

- Chces kote? Ja nevim jak od nej. Cože? No... třeba bude druhá SMS lepší a jasnější.

- Co mam dela t s kotertem. Zmatek se stupňoval. Nabízí mi kotě nebo koště? Ani jedno zdánlivě nemělo logiku, měl mi přeci nabízet sebe.

- Jsem vul... ale nasel jsem kote... avted bevim jak sevho zbavit. Hmm.. Takže vážně kotě. Skoro bez zájmu jsem otevřela poslední SMS ze které se vzápětí vyklubala MMS s fotkou kotěte a textem: - Co mam delatt.

Bezmocně jsem sebou plácla do postele. Mám se smát nebo brečet? On mi vážně v šest ráno nabízí kotě. A pochybuju, že jsem jediná, ke které vysílal signál S.O.S. Mám být naštvaná na něj nebo sama na sebe za to, že jsem čekala horoucí vyznání lásky? Těžko říct.
A co z toho plyne? To, že vám někdo píše v šest ráno podnapilý ještě neznamená, že vám chce vyznat lásku. Možná potřebuje jen "přítele na telefonu". 

Hm... A třeba když si to kotě vezmu, přihodí časem i sebe.

(12/2015)

Komentáře