Nejsem učitelka a jsem na to hrdá


Dneska jsem měla opět spojenou hodinu za kolegyni. To se tak dělá, když učíte jazyk, který se dělí na dvě skupiny. Když jedna chybí, skupiny se zkrátka spojí. A vždycky je to solidní peklo. 

Na spojené hodině se totiž prakticky nic dělat nedá a všechno je podstatně náročnější (hlavně teda psychicky). 

A já na ně byla krutá. Sjela jsem je na dvě doby, donutila jsem je dělat zadanou práci, svačinu museli schovat a museli zkrátka poslouchat.

Upřímně, vždycky, když takhle na někoho nastoupím, je mi ze sebe špatně. Kdesi uvnitř jsem velmi mírumilovná a nekonfliktní povaha. Navíc, zastávám názor, že na střední škole už děti vychované být mají.

Po hodině za mnou přišel student z druhé skupiny. Pojala jsem podezření, že mi jde vyhrožovat tím, že si na mě postěžuje. To dneska tak děti totiž dělají.

On mě ale byl poprosit o to, aby mohl přejít do mé skupiny. Protože prý údajně umím učit. Na tohle vždycky hrozně ráda odpovídám: Ale já nejsem učitelka. Svou poznámku jsem tentokrát spolkla. 

Tolik k tomu, co se v současnosti tolik řeší. Učit nemusí jen lidi, které nám "předvařil" pedák. Není totiž polotovar jako polotovar.

Komentáře

  1. Pedagogické fakulty samy o sobě poskytnou příležitost zkusit učit za podpory zkušených pedagogů, ale už je nepřipraví jak si s dětmi poradit. Je to hodně o člověku samotném :) Jen je škoda, že si to naši zákonodárci neuvědomují a lidé, kteří by mohli učit nemohou, protože nemají papír :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dekuji za hezký komentář! Pochopitelně příspěvkem nechci hanit "pedáky", ráda bych, aby se nad sebou zamyslel právě náš státní aparát. Ještě jednou děkuji a přeji hezký den :)

      Vymazat
  2. snad na nás i přesto budete ráda vzpomínat

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bez debat, ano budu! A doufám, že to bude oboustranně platné :)

      Vymazat

Okomentovat