Taková normální rodinka (1): Světový den kávy



SVĚTOVÝ DEN KÁVY



Dnes slavíme světový den kávy! Každý má nějakou tu svou závislost – někdo nedá ránu bez cigarety, jiný si zas neumí představit večer bez dobrého vína či sklenky jiného alkoholu a já, já si zas nedokážu představit svět bez kávy. A tak jsem celá nadšená hlásila mamce hned mezi dveřma, že si musí dát povinně šálek kávy, že má káva dneska svůj den a čaj tedy nepřipadá v úvahu.
,,A tys už kafe měla?“ optala se mě jízlivě.
,,Jdu si dělat druhý!“ hrdě jsem se dmula a zapnula jsem varnou konvici.
,,No neměla bys ho pít tolik,“ jala se kázat mi.
,,Hele mami, nekouřím, skoro nepiju, tak mi nech aspoň to kafe,“ argumentovala jsem, i když dávno nebylo proč. Osmnáctku jsem měla za sebou a teoreticky jsem tedy měla být svým pánem.
,,Jako ani zdravě?“ položila mi hloubavou otázku, až mi snídaně zaskočila.
,,Vážně chceš, abych ti na to odpovídala?“ argumentovala jsem v naději, že ji moje odpověď zastraší, vyděsí a naježí jí všechny vlasy na hlavě.
,,No jestli seš po mamince, tak ani odpovídat nemusíš,“ prohlásila a usedla za stůl.
A tak si říkám, jestli nepřišel čas vyletět z hnízda. Někam do těch teplých krajů, že jo.

Komentáře