Všehochuť (5): Vánoční cukroví

VÁNOČNÍ CUKROVÍ


   Letos jsem na to vánoční pečení zůstala tak nějak sama, alespoň prozatím. Rozhodla jsem se tedy využít příležitosti a pídila jsem se po něčem, co mamka nepeče a po něčem, co by zvládla i taková začátečnice jako já. A hle, našla jsem a rozhodla jsem se, že se s Vámi podělím :)


Vinné cukroví 

Vinné cukroví byla už trochu sázka na jistotu, protože jsem ho pekla poprvé už minulý rok a sklidilo úspěch. Pekla jsem podle receptu z webu: http://www.apetitonline.cz/recepty/7752-darincino-vinne-cukrovi.html, tady je:

    • 250 g hladké mouky
    • 250 g másla
    • 5 lžic bílého vína
    • směs moučkového a vanilkového cukru na obalení
 
1/Všechny ingredience smíchejte, vypracujte těsto a nechte v lednici odpočinout.
2/ Těsto vyválejte, vykrájejte malé tvary, upečte dosvětla (na 180 °C asi 10 minut) a ještě horké opatrně (budou nafouklé, tak aby nepraskly) obalujte v cukru.

Špaldové vanilkové rohlíčky 

Špaldové vanilkové rohlíčky jsem se rozhodla upéct čistě ze zvědavosti (abych je mohla porovnat s klasickou verzí) a taky proto, že jsem letos chtěla zkusit něco maličko "zdravějšího". Recept jsem našla na tomhle webu: http://www.igurmet.cz/recepty/sladke/cukrovi-k-caji/spaldove-vanilkove-rohlicky-7221/, a tady ho máte: 


  • máslo 175 gramů
  • cukr moučkový 50 gramů
  • mouka špaldová 215 gramů (Hladká špaldová mouka Babiččina volba)
  • ořechy vlašské 75 gramů (mleté)
  • sůl 1 špetka
  • cukr moučkový 100 gramů (na obalení)
  • cukr vanilkový 1 balíček (na obalení)                                        Do mísy nasypte mouku, cukr, ořechy a přidejte špetku soli. Přidejte na plátky nakrájené máslo a rukama nebo pomocí robotu vypracujte hladké těsto. Těsto zabalte do potravinové folie a uložte přes noc do lednice.Vyložte plech pečícím papírem a předehřejte troubu na 160 °C. Z těsta vyválejte váleček a nožem ho rozkrájejte na stejné díly podle toho, jak velké chcete mít rohlíčky. Z každého dílku rukama vytvarujte rohlíček. Rohlíčky klaďte s rozestupy na plech a poté pečte dorůžova.  Ještě teplé rohlíčky obalte ve směsi moučkového a vanilkového cukru.
Tak dobrou chuť! ☻

Komentáře