Londýn "načerno"


Ještě jsem ani nestačila vylíčit všechny zážitky z maďarské metropole a už jsem se vypravila na další cestu. Noční rande v Londýně se zkrátka neodmítá.

Na počátku byl nápad

I když, na počátku nebyl jen nápad, ale i otázka: Dají se za jednu jedinou noc projít všechny podstatné londýnské památky?

Upřímně, na začátku se mi chtělo brečet. Nejenže jsem nikdy neletěla, ale také jsem nikdy nebyla celou noc vzhůru. Celý ten plán zněl jako naprosto šílená výzva. A já se rozhodně nechtěla nechat pokořit.



Oproti první letošní výpravě do Budapešti jsem vnímala hned několik rozdílů. Tuhle výpravu jsem neorganizovala já, takže jsem se nechala jen příjemně unášet a ohromovat. Co si budeme povídat, bylo to celkem fajn.

První let

Zpočátku jsme byli nadšení, protože letenky nás vyšly na nádherných 250 Kč, radost ale vystřídalo lehké zklamání poté, co jsme se dozvěděli, že se platí ještě zhruba 700 Kč za to, abychom mohli sedět vedle sebe. No uznejte, rande v Londýně a letět každý na druhém konci letadla, to by celou tu romantiku totálně zabilo. 



Takže jsme obětovali další drobné ve jménu naší lásky. A rozhodně se to vyplatilo (i za daných podmínek totiž cesta vyšla mnohem levněji než je běžné).



Cestou tam i cestu zpátky jsem seděla u okénka, takže jsem měla Evropu jako na dlani. Což mi ze začátku činilo lehké problémy (mám strach z výšek), ale nakonec jsem se s tím celkem slušně smířila. 




A teď něco pro ty, kteří ještě neletěli. Nebudu vypisovat vše, co máte zařídit a na co se máte psychicky připravit, to už za mě udělaly Zápisky blondýny vesnický. Sama za sebe řeknu jen to, že jsme letěli se společností Ryanair a že jsme obě cesty ve zdraví přežili.

Noční Londýn - tipy a triky

A teď k nočnímu Londýnu. Ačkoliv se celá cesta (a vlastně i celý nápad) zdála zpočátku šílená, nakonec jsme svorně došli k tomu, že to byl vlastně geniální počin.



 Známe to všichni. Ve dne je to všude hlava na hlavě, město i ulice se topí pod vlnami turistů i místních obyvatel. Tomu všemu jsme se dokonale vyhnuli a z rande si vezeme spoustu fotek, na kterých nejsou ani cizí tváře, ani rozmazaná auta.



Malá londýnská "prekérka"

Mělo to jen jeden háček. Ve tři ráno si v historickém centru Londýna jen tak neodskočíte. A tak nezbylo nic jiného než sestoupit do koryta mocné Temže a stát se tak součástí jejích vod. A to přímo pod slavným shakespearovským Globem. Takže tak.



Náročnost

Celkem jsme za jednu jedinou noc (od 2:00 do 9:00) ušli téměř 20 km a navzdory našim obavám jsme během cesty únavu ani nepocítili. 



První krize nastala, když jsme usedli k pravé anglické snídani (tehdy jsem se poprvé viděla v zrcadle, no co Vám budu...), další pak v autobuse směrem na letiště a v letadle.


Summa summarum

Za celou noc jsme tak stihli obejít všechny významné památky. Metro jsme využili jen jednou, a to k poslednímu přesunu na Liverpool Street, ze které nám jel autobus na letiště Stansted.



Výprava tedy byla fyzicky středně náročná a finančně spíše nenáročná. Ve víru velkoměsta Vám těch 20 km přijde jako nic a ve dvou jsme za ten jedinečný zážitek dali dohromady odhadem necelých 5 000 Kč (i s nákupem suvenýrů a pohledů). A to se vyplatí!



Pokud tedy nemáte financí zrovna nazbyt a času stejně tak, zkuste uspořádat podobnou "hurá akci" a obětujte jednu noc beze spánku. Zážitek se opravdu vyplatí!



V případě, že se námi necháte inspirovat, zanechte mi své dojmy a zážitky v komentářích. Budu se těšit!

Komentáře

  1. Jaké krásné fotky! Nikdy jsem v životě nebyl v Londýně, ale ráda bych ho navštívila. Dnes jsem chtěl jít do Itálie, ale nemohl jsem kvůli nebezpečné situaci s koronavirem. Teď pracuji instaforex review ušetřit více peněz na další cestu, kterou jsem naplánoval na zimu.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat